Magamról

Saját fotó
Hungary
「幸せはいつも自分の心が決める。」

2012. február 8., szerda

dessert exhibition


Fogas kérdés

puzzler



A Keksz Egylet kiállítást szervezett Nyíregyházán, a Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár Kamaratermében. A kiállítás címe "Desszert".
Bár én nem vagyok tagja mégis egy képemmel én is részt vehettem a kiállításon. Ez úton is köszönet nekik.The "Keksz Association" has organized an exhibition in Nyíregyháza, the Moricz Zsigmond County Library and City Hall Chamber. The exhibition is called "dessert".
Although I am not yet a member of my pictures I could participate in the exhibition.
This
road is also thanks to them.



A munkám címe " Fogas kérdés", ahol is egy muffin sütemény formája rajzolódik ki  fogakról készült röntgen képekből kirakva.
A cím akár egy jövőbeli kép, amit a gyászkeret is hangsúlyoz.
Illetve egy szójátékba rejtett monológ , avagy akár valakivel folytatott párbeszéd is lehetne.
- Megéri e beleharapni?
- Hát ... fogas kérdés. 


The X-ray pictures of tooth form a muffin cake. The title as a picture from the future, which is emphasized by a mourning frame. It also can be a monologue hidden in a pun or a dialogue:
- Is it worth to bite into this?
- Well, it's a hard question.

2012. január 26., csütörtök

Sirály - exhibition in Budapest



"Mi a játék? "című kiállítás Budapest, Sirály

"What's the game? " the name of exhibition in Budapest, Sirály


A következő négy fotót készítette Pelei Gergő.

The next four photos was made from Gergő Pelei.



JÁTSZ VELEM !
szekrénybaba mozgó végtagokkal
34x20 cm


A szekrénybaba funkciója eltér egy megszokott babától.E munkám címe megegyezik az olajképem címével, csak itt egy másik aspektusból közelítem meg a dolgokat. "Játsz velem! "
A baba fiókjaiban kártyák találhatók, ami irányítja a nézőt. Első fiókot kinyitva a baba keze megmozdul, előre emelkedik felkérve minket a játékra.
Az első fiókban egy ruha található egy kártyával. "Kérlek öltöztess fel!" Miután felöltöztettük a következő és egyben utolsó fiókot kihúzva, a következő kártya található "Jót játszottunk. Kérlek tedd vissza a ruhámat a helyére!" A néző a játék végére szembesül a ténnyel, hogy végig egy tárgy irányította és most kivételesen a baba dönti el meddig tart a játék, és nem az ember.

Please, play with me!

cuboard doll with moving limbs
34x20 cm

The cuboard doll's function is different from a normal doll's. I made an oil painting with the same title but with this cuboard doll I approach things in another aspect.
"Play with me!" - In the cupoard doll's drawers you can find cards. These cards tell you what to do. When you are opening the first drawer the doll's hands move which means the doll call you to play.
In the first drawer you can find a dress and a card. On the card is written: "Please, dress me up!" After you dress up the doll you can open the last drawer where is another card, said "We had a nice time together! Please, put my clothes back into it's place!"
In the end of the game people realise that an object told them what to do, how long they can play. Which means exceptionally the doll directed the people who played with her.






JÁTSZ VELEM !

olajkép 
40x80 cm


A képemen látható egy karját felénk emelő idős hölgy képe, aminek fejét egy babafej helyettesít.A régi babák nem játékra valók csak megfigyelésre. Innenstől fogva funkciója megszűnik létezni. Az antik babák baba énjüket nem adván fel vágynak az érintésre, a játékra. A képem címe épp ezért "Játsz velem! ". E játékra felhívás egyben egy segélykérés is ugyanis nemcsak egy babát látunk. A baba és az idős nő képe összeolvad és tárgy illetve ember között a határok elmosódnak. A babák nem öregszenek, így testük mindig baba marad. Ezen a képen megszerettem volna mutatni egy antik baba valódi testé,t és egyben összevetni az idős kor, mint második gyermekkor gondolatával. Ahol ugyanúgy megjelenik a szeretet hiány, amikor minden idős csak annyit mond "játsz velem" kérlek foglalkozz velem.

       Please, play with me! 

oilpainting  

40x80 cm


In my picture you can see a picture of her arms to lift old lady, with her ​​head on a doll's head replaced.
The old dolls do not play with just observation. From this point detention function ceases to exist.
The antique dolls ego is not giving up the desire to touch, to play. The picture title is why "Play with me". This invitation to play at the same time it is not just a doll we see a request for assistance as well. The doll and the elderly woman image merge and between people and objects blurred. The doll do not get older, their bodies are still so baby stays. In this picture would have loved to show a genuine antique doll body, and also compare the old age as a second childhood idea. Where it appears the lack of love in the same way, every time when you just say "play with me" please mind me.






exhibition in Budapest - some nice memories
















































2011. július 22., péntek

Imitation - ladder in the ballett room (OTDK 2011) - installations






Imitáció – létra a balett teremben
Csőke Kitti
NYF, PKK
Vizuális és környezetkultúra tanári – inkluzív nevelés tanára, I. évf.

Szabó Attila DLA, főiskolai adjunktus

Az installáció része egy 250cm magas, gyalult, négy méteres fenyő lécekből készített létra, amin az elhelyezett különböző anyagok egy balerina alakját formálják. A létrát kiegészítő fotódokumentációt lightboxban látjuk. A címem utalás a történésre és a kész tényre. Mindenki tudja, hogy amit lát az egy létra, viszont az agy azonnal átalakítja a formát egy már ismert emlékké, formává így megjelenik a balerina alakja.
A sziluett még jobban hangsúlyozza a formát, illetve az a tény, hogy egy balett teremben látjuk, megerősíti bennünk a kialakított képet.
A koncepcióm szerint, egy szobafestő munka közben, véletlenszerűen ledobott pólója és a létra együttes képe formai hasonlósághoz vezetett. Így azt a festő az ott talált tárgyakkal, anyagokkal kiegészítette, hogy a számára láthatót még jobban kiemelje mások számára is. A létra merev mozdulata megegyezik egy létező balett mozdulattal. Ahogy feszül a láb, ugyanolyan mereven áll a létra is. Ez a mozdulat a spicc cipő miatt nem sokáig tartható fenn, de a létra kitart. Épp e koncepció követése miatt csak olyan anyagokat használtam fel a balerina létrehozásában, amit egy festő találhat maga körül. A festő pólója alkotja a dresszt, atlétából van a spicc cipő, ami szatyor csíkokkal van megformálva és gézdarabbal a szalag felfuttatva. A tütü- általában fehér tüll anyagból készült balettszoknya, aminek a hossza változó - fóliából, a végtagokat fehér szatyrok alkotják, a fejet egy festőhenger imitálja, a kezet kesztyűvel jeleztem. Az összekötéseket és rögzítéseket szatyorcsíkokkal és ragasztószalaggal oldottam meg.
A parketta védelme miatt a létrák lábát fóliával szokták befedni, illetve azt bekötözni. Ez a látvány utal a spicc cipőre. A fényképezésnél nagy hangsúlyt fordítottam a díszletre.
A kellékek véletlenszerűnek tűnő elhelyezése, előre átgondolt tervezési folyamat eredménye.
Munkám során fontosnak tartottam, hogy a létra és annak árnyéka csak utaljon a balerinára, így teremtve meg a felismerés örömét mások számára.


Imitation - ladder in the ballet room
Kitti Csőke
NYF, PKK
Visual and environmental culture teacher - inclusive education specialization, I. year
Attila Szabó DLA, college lecturer



The part of the installation is a 250 cms tall ladder made of 4 meters long planed pine slats, on which the different garments shape a figure of a ballerina. The photo documentation to the ladder can be seen in a lightbox. The title is a hint for the happening and the fact. Everyone know that what they see is a ladder, but the brain immediately converts the shape to an already known memory and form, so the figure of the ballerina appears.
The silhouette is even emphasizes the shape, or the fact that it is a ballet room it confirms the image inside us.
According to the concept, the combined image of the randomly dropped t-shirt of a painter and the ladder led to a formal similarity. So the painter completed it with objects and fabrics found there to emphasize it more to others. The rigidity of the ladder is the same as a move in ballet. As the leg stretches, the ladder is staying that rigidly. A movement cannot be sustained by the spitz shoe, but the ladder holds on. Because of this concept, I used materials for making the ballerina that can be found around a painter. The t-shirt of the painter makes the dress, the spitz shoes are made of athlete shirts and formed with stripes of nylon bags, the ribbons are made of gauze. The tutu – ballet skirt usually made of white tulle fabric which length is variable – is made of foil, the limbs are formed with white nylon bags, a roller imitates the head and I indicated the hands with gloves. I solved the joinings and fixations with white stripes of nylon bags and tapes.
For the protection of the floor, they usually cover or bandage the legs of the ladder with foil. This sight refers to the spitz shoes. I spent much emphasis ont he scenery when taking pictures.
The seemingly random placement of the materials is the result of a pre-conceived planning process.
During my work, I found it important to make the ladder and its shadow just resemble to the ballerina, creating the joy of recognition for others.





















fény doboz- lightbox





kiállítás Nyíregyházán - exhibition in Nyíregyháza



kiállítás Sopron- exhibition in Sopron